Alla inlägg under januari 2012

Av Sabina Laitila - 26 januari 2012 17:39

Ögonen går i kors vilken minut som helst. Ska bli skönt att få sova. Har en lång resa framför mig imorgon. Och med min otur så kommer det säkert vara strul hela vägen upp till Stockholm. Tur att man har Zlatan boken med sig. Och självklart Skype så man kan prata med lite roligt folk. Bokade även en kryssning innan idag. Så på söndag hoppar vi på båten mot Åbo. Kommer bli sjukt skoj! Bara inte båten sjunker. Kan bli lite för kallt att simma. Nej men detta ska faktiskt bli roligt dessa dagarna. På återseende. Höres nästa vecka. Kanske lyckas glömma bort skånskan och pratar 08:a språket sen. 

Av Sabina Laitila - 25 januari 2012 22:20

Kom nyss hem från mina fina granne. Intar sängen snart och hälla i sig en liten citronvatten. Det bästa sömnmedlet och man känner ett lugn. Konstigt nog. Annars är man taggad inför resan på fredag. Men först träffa pappa imorgon och få min fina bok. Zlatan självklart. Fast man redan läst den en gång. Kärlek till Zlatan. 


Önskar att alla som är olyckliga detta året träffar en fin person. 

Och få känna den fina lyckan inombords. 

Som när man ses. Kramar och pussar personen. Eller pratar om kvällarna och säger godnatt. 

Det värmer extra mycket i hjärtat. Så länge inte någon tar min fina. HAHA! 

Oj, lite djup man blev. Kallas för övertrött. Ska kasta igång Uppdrag granskning nu på svtplay.se och drömma sött. 

Godnatt! 

Av Sabina Laitila - 24 januari 2012 17:52


Underbara tisdag. Har hunnit packa klart nästan allting inför resan på fredag. Kanske lyckats trycka ner lite för mycket kläder. Alltid samma problem. Inte lätt när det är svårt. Fast dagens mysigaste är att hjärtat har varit här. Underbart att få pussa på honom. Man smälter inombords varje gång bara för att han är så sjukt fin. Lycka! 

Sen ringde även chefen idag och jag blev minsann GODKÄND! Så jäkla härligt.. 




Av Sabina Laitila - 22 januari 2012 11:51

Första halvleken är avklarad och det är bara pinsamt. Inte ett enda mål ännu. Och Robinho spelar som om gud vet vad. Spelar som en kärring ungefär. Hoppas verkligen att nästa halvlek blir bättre. 

Hmm... suck inga ord mer nu. Man blir lite sådär arg inombords. 


Av Sabina Laitila - 19 januari 2012 21:55

Hej & hå.. Någon som vill ta över min tandvärk? Den är ganska jobbig just nu. Annars smeker livet på helt okej. Imorgon är det finskafton med släkten. Får se om jag går ens. Beror på om tandvärken släpper. Hatar just nu att vara gammal & få visdomständer. Och tandläkare existerar inte i min värld. LIVRÄDD.SE mhhhm, så är det med det. 

Och imorgon är det en vecka kvar. Woohooo.. Rocka Stockholm lite. Nej men känns faktiskt som jag ska vara där i över en månad. Tur att det inte är så. Hade saknat sönder hjärtat annars och vännerna. Fem dagar överlever man där uppe i 08:a-landet. Sen hoooome sweet hoooome och mysa sönder. Love it! 


Jaha och nu kom snön.. Bläää! Visst det är fint att titta på när man sitter inne. Men att gå ut och nästan bryta benen är inte alls roligt. Stort minus. Bädda ner mig i sängen nu och starta en film. Sen drömma mig bort lite.. 


Av Sabina Laitila - 18 januari 2012 21:10

Tydligen har pappa fått kontakt med sin dotter och hittat henne efter alla år. Alltså om syster.. Är ni förvånade? Kan tänka mig det. Sanningen är den att jag också lite är det med.. Eftersom pappa har också nu varit i Thailand med sin "svärson" som han skrev. Så med andra ord har han hittat sitt barn efter alla år utan att jag vet om det. 


Jävlar asså.. Här händer det saker utan att man vet. Men tjaaaa, det är inget nytt.. 

Undrar om hans dotter är äldre eller yngre än mig. Hmmm... något att fundera på. 

Av Sabina Laitila - 13 januari 2012 22:14

Haft fina kusinen Emma på besök nyss. Massor av prat och massor med skratt. Sånt som förgyller livet lite extra. Dagens minus är att min hals fortfarande bråkar. Har bombat med te fast det hjälper inte. Stackars lilla halsen. Kan vi annars hoppas över morgondagen och gå direkt till söndag? Fotboll med världens bästa lag. MILAN! Kommer bli kaos när dom möter Inter. En spännande och viktig match. Brrr... ryser bara redan nu. Hoppas på vinst. Fast mest längtar jag efter att få träffa min fina. Saknar honom enormt mycket nu. Mhm.. så kan det vara. Nu tänker jag invänta filmen som börjar. Och hoppas på att kunna bli trött. 


Segaste fredagen någonsin! 

Av Sabina Laitila - 13 januari 2012 12:37

Om två veckor sitter jag på tåget mot Stockholm. Hur underbart är inte det då? Ska bli grymt skönt att komma iväg lite och samla nya krafter inför 2012. Låt dessa veckorna nu gå snabbt så man kan komma iväg. Träffa lite vänner och bara njuuuuta av storstaden. Wooohooo... Det enda som komemr kännas skumt är stressen i tunnelbanan. Några månader sen sist. Fast kommer komma snabbt in i det igen som tur är. 


Nu en dusch och fixing. Sen ner till byn & fixa med min dumma iPhone. 

Och sen får jag se vad dagen bjuder på. Kanske åka till hjärtat som jag för övrigt saknar.

Ovido - Quiz & Flashcards